FlatcoatedRetriever

Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Linnea Berggren - 17 juli 2010 15:07

Har precis kommit hem från utställningen i Sjulnäs. Jag ställde Milton i Ökl och han fick en etta och placerade sig som fjärde hund, tyvärr utan Ck. Domaren för dagen var Jens Martin Hansen från Danmark. Jättefin kritik blev det så det får man vara nöjd med! (Hade dock velat ha med mig en rosa rosett hem idag menmen;) Här nedan kommer Miltons kritik och lite bilder från dagen, pusshej!

 

"En lite stor hane men väldigt harmonisk. Maskulint huvud, välskuret med gott uttryck. Korrekt bett. Vacker hals och överlinje. Välvinklad fram och bak. Välutvecklad kropp med gott förbröst. Flytande, markvinnande röresler. Vacker päls. Bra temprament"

 

Bruks/Jaktklassen - Linda & Dollar i mitten. Hannen som sen blev BIR längst till höger.


Öppenklassen - Gunilla i rosa kjol med Sigge. Jag och Milton till höger om henne.


Jag och Milton.


Jag och namn? Flathamstik iallafall!


Gunilla och Änni som sen blev BIM idag.

Ovido - Quiz & Flashcards